Realiseer een publiekscampagne waarbij we Natuurmonumenten op de kaart zetten,
met zo veel mogelijk nieuwe betalende relaties.
Voor de organisatie is het belangrijk dat de campagne afdelings-overstijgend en intern verbindend is.
Het belang van natuurbehoud & ontwikkeling ziet het grote publiek als vanzelfsprekend en niet-urgent, echter na een (natuur)ervaring zijn mensen vaak wel bereid om bij te dragen.
Concrete propositie: Koop een boom voor 25 euro! Samen realiseren we een nieuw bos, voor jou, dichtbij de stad. De boom wordt door het publiek of de boswachter geplant.
Achter de schermen hebben we een slim uitgedachte funnel ingericht, om de kersverse eigenaar van de boom (lage instap), na de boomplantdag (beleving), uiteindelijk structureel aan de organisatie te verbinden (langdurige steun).
Als projectleider was ik verantwoordelijk voor de gehele campagne, van conceptontwikkeling tot productie. Van de aansturing van het projectteam tot verantwoording aan de stuurgroep.
Projectonderdelen: Live tv programma OPEN HET BOS (RTL4), actiewebsite, magazine Puur Natuur,
de boomplantdag (4 dagen, 15.000 bezoekers).
Parkbos de Haar is in 2016 geopend voor bezoekers.
Lars Arnoldussen (Manager Marketing en Fondsenwerving)
Laten we een keer koffie drinken
Andere opdrachtgevers