Als Hoofd Marketing & Communicatie en MT-lid, was ik oa projectleider van “De week van Het Vergeten Kind”. Een week waarin met een aansprekende publiekscampagne de problematiek van kinderen die noodgedwongen opgroeien in een opvanglocatie op de kaart gezet wordt. De aandacht voor het onderwerp moest leiden tot extra inkomsten voor de stichting.
Als laagdrempelige propositie voor de consument en pressiemiddel richting de politiek hebben we een petitie als vehicle ingezet.
Televisieprogramma Talks op RTL4, mini-documentaires en PR fungeerden als katalysator voor bredere agendering van het onderwerp. Met een multimedia-advertentiecampagne op radio, tv, outdoor, print, social media & online wisten we een maximaal bereik te realiseren. Hier ging de inhoudelijke boodschap hand in hand met het handelingsperspectief
“teken onze petitie”.
Als projectleider was ik verantwoordelijk voor de gehele campagne, van concept tot productie en aansturing van het projectteam. In vier weken tijd gaven meer dan 60.000 mensen gehoor aan de petitie-oproep. In ruil voor een eenmalige bijdrage bestelden duizenden particulieren en bedrijven ons campagnesymbool “het hartenhuis” en riepen hun vrienden en familie op om hetzelfde te doen. De leads uit de petitie zijn opgevolgd met een structureel giftverzoek.
Zichtbaarheid landelijke media: Talks (RTL4), RTL Nieuws, The Voice of Holland, Tijd voor Max, RTL Late Night, Hart Van Nederland, Koffie Tijd, Q-Music, NOS Jeugdjournaal, De Telegraaf, AD, NRC.
De campagnedoelstellingen werden ruimschoots gerealiseerd.
Joep Verboeket (Bestuurder en Algemeen directeur)
Laten we een keer koffie drinken
Andere opdrachtgevers