"Stop de tranen, stop AIDS"
Realiseer een awareness campagne waarbij de aidsproblematiek extra aandacht krijgt.
Aids wordt door het Nederlandse publiek gezien als een ziekte uit de jaren 80, iets uit het verleden, aids bestaat toch niet meer?
Het standbeeld van een vrouw dat elke 40 seconden een traan laat, staat symbool voor mannen, vrouwen en kinderen die ergens ter wereld sterven aan aids. Elk jaar meer dan 700.000 mensen. Achter dat abstracte cijfer gaan echte mensen schuil, met echte levens en echte liefdes. Op wereld aids dag is dit beeld onthult, het evenement werd in alle grote Nederlandse nieuwsmedia beschreven.
Op aidsfonds.nl laten we in verschillende portretten de verhalen achter de tranen zien. Bijzondere verhalen van mensen die hun broer, vriend, geliefde, man, vrouw, moeder hebben verloren aan de gevolgen van aids.
Als campagneleider was ik verantwoordelijk voor de gehele campagne, van conceptontwikkeling tot productie, inkoop media en aansturing van het projectteam.
Event: persevents in Amsterdam en Amersfoort. Pr: NOS Jeugdjournaal, Hart van NL, Shownieuws, RTL Nieuws, AT5, Parool, Volkskrant, NRC, NH Dagblad(en), Nu.nl, Telegraaf. Online: aidsfonds.nl, EDM campagne, Social, bannering en retargeting. Televisie: campagnecommercial
Eva Matze (hoofd communicatie)
Laten we een keer koffie drinken
Andere opdrachtgevers