Sta op tegen kanker is een groot succes, overtref met deze derde editie de resultaten van de voorgaande shows. Betrek alle medewerkers en vrijwilligers bij het realiseren van de grootste fondsenwervende actie van het jaar.
De formule Sta op tegen kanker was sterk en succesvol, we hebben de eerdere edities op detailniveau geanalyseerd en de learnings gebruikt om samen met ICARE producties het programma nog beter te maken.
Ik heb geleerd dat je met fondsenwervende televisie alleen maar succesvol kunt zijn als alles klopt, van impactvolle items, tot entertainment tot een concrete geefvraag. De woordkeuze, klemtoon en timing zijn key om de kijker te raken en aan te zetten mee te doen. Alles moet kloppen.
"Sta op tegen kanker" is een crossmediale campagne via tv, radio, print, online en events. Ik was verantwoordelijk voor het televisie programma.
Wij hebben invulling gegeven aan zowel de inhoud als het fondsenwervende karakter van het programma. 650 vrijwilligers hebben in diverse call centers de nieuwe donateurs verwelkomt en het publiek in de zaal bestond volledig uit genodigden van KWF en was daarmee een belangrijk relatie-evenement.
De 90 min live televisieshow is op prime-time NPO1 uitgezonden en was een groot succes. De doelstellingen zijn ruimschoots gehaald, zo hebben zich tijdens de tv uitzending meer dan 40.000 nieuwe structurele donateurs aangemeld. Echt, elk detail telt..
Annemieke Plemp (Teamleider Campagnes)
Laten we een keer koffie drinken
Andere opdrachtgevers