Tijs Roozen

Draai je telefoon…

…een kwartslag naar links of naar rechts

Alzheimer Nederland

Muziekherinneringen

De opdracht

Realiseer een publiekscampagne waarbij we Alzheimer Nederland op de kaart zetten en realiseer zo veel mogelijk nieuwe (betalende) structurele relaties. De organisatie pakt voor het eerst in haar bestaan zo groot uit, werk afdelings-overstijgend en zorg voor een gezamenlijk resultaat.

De uitwerking

Belangrijke momenten in het leven zijn vaak gekoppeld aan muziek(herinneringen). Je eerste liefde, vakantie, of het overlijden van een dierbare, deze herinneringen draag je voor altijd bij je. Je zult ze maar kwijt raken; daar moet je toch niet aan denken?

Muziekherinneringen is een totaal concept waarin we de ziekte van Alzheimer op een luchtige, eenvoudige en impactvolle manier hebben kunnen uitleggen aan het grote publiek. De metafoor behoeft weinig uitleg en dat maakt het concept bedacht door Tin Can zo sterk en veelzijdig.

Het resultaat

Het televisie programma Muziekherinneringen was een tweeluik op SBS6. In de tussenliggende week besteedde Shownieuws iedere dag aandacht aan het programma.

De uitzendingen stonden geheel in het teken van bijzondere verhalen, entertainment, BN'rs en natuurlijk muziekherinneringen. Het resultaat: meer dan 600.000 kijkers en 35.000 sms'jes. Deze zijn daags na de uitzendingen gebeld voor een structurele bijdrage aan de organisatie.

De campagne was een groot succes, we hadden hier voor deze eerste editie op gehoopt, maar dit resultaat nooit verwacht! En daarom werd de campagne in 2014 herhaald.

‘Tijs is een geweldig goede marketeer en fondsenwerver, zowel strategisch als in de uitvoering.‘

Myrna van Dongen (Manager Marketing)

GEïNSPIREERD?

Laten we een keer koffie drinken