Het KNVB jeugdbekertoernooi wordt al sinds 1960 georganiseerd. Aan deze competitie doen jaarlijks 300.000 jongeren mee. Ondanks de omvang, is de actie onder het voetballend publiek vrijwel onbekend.
De actie wordt organiseert door de KNVB, Spierfonds en Spieren voor Spieren. Zorg ervoor dat de belangen van alle partners goed vertegenwoordigd zijn, professionaliseer de actie, realiseer meer zichtbaarheid en inkomsten.
Allereerst hebben we een nieuwe corporate identity en een solide projectstructuur opgezet. Een vereiste om te kunnen groeien en campagne te voeren.
Met een klein budget hebben we een eigenwijze activatie campagne ontwikkeld. JEKUNTMIJNRUGOP! Ben je gezond? Kom in actie en neem iemand die het nodig heeft, op je rug.
De eigen middelen van de drie organisaties, opendagen van profclubs en de finale van de Johan Cruijff Schaal hebben we als communicatie en PR gebruikt om de actie onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Op de website konden kids een eigen actie starten, geld inzamelen en daarmee unieke voetbal-prijzen winnen.
Het is ons gelukt om met de campagne JEKUNTMIJNRUGOP! de Jeugd Actie op de kaart te zetten. Alle inzet heeft ruim 1 miljoen aan PR-waarde opgeleverd. Samen met de jeugdspelers werd dit jaar €410.000,- opgehaald voor kinderen met een spierziekte.
Marjolein Bolhuis-Eijsvogel (Spieren voor Spieren)
Laten we een keer koffie drinken
Andere opdrachtgevers